[서양문학] 메타드라마와 피란델로의 극작술

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2008.08.22 / 2019.12.24
  • 3페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 900원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차

《메타드라마》

1. 정의

2. 형식

3. 효과

《피란델로의 극작술》


본문내용


메타드라마와 피란델로의 극작술
《메타드라마》

1. 정의
Drama in which the subject of the play is dramatic art itself, especially when such material breaks up the illusion of watching reality. When Macbeth cries out, "Life's but a walking shadow, a poor player / who struts and frets his hour upon the stage, / and then is heard no more," his references to "shadows" and "players" (Renaissance slang for actors) and his discussion of the stage serve to remind the audience forcefully that they are watching a dramatic artifice, not a real historical event. The references break down verisimilitude(있을 법함, 진실인 듯함) to call attention to the fact that viewers are watching a staged performance.

2. 형식
◎ 극중극(The play within the play)
말 그대로 극 속에 또 다른 공연이 존재하는, 두 층위의 공연을 함께 가지는 극의 양상을 지칭하는 말
ex) Pirandello, Six Characters in Search of an Author
◎ 배역연기(Role playing within the role)
연극의 등장인물이 자신이 연극을 하고 있는 허구적인 인물임을 드러내는 방법.
인물의 허구적 본성에 관심을 갖게 만드는 장치
ex) 세익스피어 As You Like It
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.