lesson plan 영어수업지도안 -중1 Animal of the Year

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2008.08.19 / 2019.12.24
  • 13페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Ⅰ. Text Book : Middle School English 1 (교학사, 2000)

Ⅱ. Unit : Lesson 12. The Year of the Horse

Ⅲ. Goal : Understand a legend about the Chinese Zodiac

Ⅳ. Objectives

Ⅴ. Teaching Aids

Ⅵ. Procedure

Ⅶ. Activity Explanation

Ⅷ. Original Text


본문내용
Ⅰ. Text Book : Middle School English 1 (교학사, 2000)

Ⅱ. Unit : Lesson 12. The Year of the Horse

Ⅲ. Goal : Understand a legend about the Chinese Zodiac

Ⅳ. Objectives
   a. Terminal Objective
     Students will understand the given text and will be able to
understand the storyline in general.
  b. Enabling Objectives
     Students will
(1) learn and memorize the names of the animals
      (2) skim the text and understand the sequential order of events
      (3) scan the text and distinguish the false information
      (4) manipulate the text and make up their own endings of the story.
   c. Communicative Objectives
      Students will
(1) be able to ask others' year of birth and answer of their own
      (2) be able to guess the animal of a certain year.

Ⅴ. Teaching Aids
     Handout, PPT, Black board, stickers, Animal headband, Puzzle board and
name cards, etc.
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 초등영어교육의 이론
  • 영어 교육의 정당성Age and Second Language AcquisitionAffective Considerations- at puberty the inhibitions are heightened with critical physical, cognitive, and emotional changes- language ego- children’s ego: growing, flexible until puberty -> new language: no threat to the egoLinguistic Considerations- the interference of first language(L1) to second langauge(L2): adult > children*2. 영어 교육의 필요성초등 영어 교육의 정당성1) 앞에서 언급된 학문적 배경 + 2) 정치/사회적 이유: 지구어로서의 영어의 중요성, 국가/사회/개인

  • [교육공학]교수법 및 이론모형 적용한 수업설계
  • 중간 평가 후 보완사항03. 적용 교육방법 91. 교육방법 선정 배경2. 수업 시 활용할 교육방법들3. 적용 시 유의사항PartⅡ 수업의 실제01. 수업안내 . 101. 수업 개요2. 수업 주안점02. 수업지도안

  • Lesson 1. Green life - 교사용 지도서
  • 1차시◆학습목표▸현재완료가 활용된 대화를 듣고, 화자의 경험을 이해하고 알맞은 답을 할 수 있다. ▸현재완료를 활용하여 경험을 묻고 답할 수 있다.◆수업준비물CD, 교과서도입단원 제목과 그림 자료를 통해 학생들이 내용을 추측하도록 하며 흥미를 유발한다.Today, were starting our new textbook. Whats the title of Lesson 1? Why dont we look at the picture now? Can you guess anything from the title and picture? 전개Sound focus◆지도상 유의점1. 경험과 관련된 have p.p 지문

  • [셀렉트리딩]select readings1~14과해석입니다
  • 18 miles to home. Its dark. You cans walk home.하지만 아빠. 집까지는 18마일이에요. 날도 어두운데. 집까지 걸어갈 순 없어요.My protests, my apologies and the rest of my utterances were useless. I had let my father down, and I was about to learn one of the most painful lessons of my life. Dad began walking along the dusty roads. I quickly jumped in the car and followed behind, hoping he would relent. I pleaded all the way, telling him how sorry I was, but he simply ignored me, continuing on silently, thoughtfully and painfully For 18 miles I drove behind him,

  • 영어 서브 노트
  • 명 사 (Noun) Ⅰ1. 명사의 종류: 고유, 보통, 집합, 물질, 추상명사① 셀 수 있는 명사 : 단, 복수 가능many, few로 수식. 보통, 집합명사.② 셀 수 없는 명사 : 단, 복수 없음.much, little 이 수식. 물질, 고유, 추상명사.2. 종족 대표 : 어떤 종족의 전체.① A(an) + 단수보통명사.(대표단수)A horse is a useful animal.② The + 단수보통명사. (대표단수)The horse is a useful animal.③ 복수보통명사. (대표복수)Horses are useful animal.3. The + 단수보통명사 = 추상명사* The pen is mightie

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.