[한국경제] 한국 스크린쿼터제(영문)
- 등록일 / 수정일
- 페이지 / 형식
- 자료평가
- 구매가격
- 2008.08.19 / 2019.12.24
- 22페이지 / doc (MS워드 2003이하)
- 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
- 2,100원
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
추천 연관자료
- 목차
-
Table of Contents
Part I. History of Screen Quota in Korea
Part II. Comparison with the American and Indian Movie Industries
1. The American Movie Industry
: Specialization – Blockbusters and Independent Films
2. Bollywood: Differentiation – Showcasing Indian Culture
Part III. Comparison with the French Movie Industry
1. The Film Industry of France
2. Quota System in France
A) Mechanisms of Screen Quota in France
B) Negotiation Process
3. Pros and Cons – The Debate
Part IV. Current Status of the Screen Quota and the Korea-US FTA
1. What is Happening Today?
2. Korean Government; in the Name of National Interest.
3. Korean Film Industry; in the Name of Competitiveness.
4. Korean Film industry; the Real Reason?
Part V. Conclusion
: Suggestions for the Korean Movie Industry and Future Prospects
- 본문내용
-
Executive Summary
The screen quota has long been a hot debate in Korea’s multilateral and bilateral negotiations. Although the screen quota was given considerable exemptions in the Korea-Chile FTA, recent ratification of the FTA with the US paints a drastically different picture. The mandatory days were cut to half from its previous number as opposition from the movie industry continues. In the GATT cinematograph films are granted ‘national treatment.’ Now, even within the WTO, laws for cinematograph films has not been agreed upon.
Those opposing the demise of the screen quota system argue that the local film industry is not yet sophisticated enough to global giants such as Hollywood which often has funds from 10 to over 1000 times greater compared to Korean films. Although many Korean films are produced, a significant number of them do not make it to theaters due to competition. They support the view the free trade is mechanism by which powerful economies dominate the weaker ones. They argue that cinematograph films especially is a way powerful economies indirectly and negatively affect dominant cultures and life styles (Choi, 2007).
Figure 1. Average Production Costs of Korean Films by year (unit: hundred million won)
Source: Korean Cinema Yearbook 2007, KOFIC
- 참고문헌
-
Bibliography
Businessweek, Bollywood vs. Hollywood.
[http://www.businessweek.com//magazine/content/02_48/art02_48/a48tab37.gif] Accessed December 13, 2007.
Cable, Vincent. The New Trade Agenda: Universal Rules Amid Cultural Diversity. International Affairs (Royal Institute of International Affairs 1944-), Vol. 72, No. 2, New Currents in Trade Policy Thinking (Apr., 1996), pp. 227-246
Choi, Yonjae Does screen quota promote film production?, Information technology research v14 (2007 March), pg-119-139.
Hayward, Susan. French National Cinema, Routledge, 2005
Monaco, Eitel. The Financing of Film Production in Europe. Cinema Journal, Vol. 14, No. 1 (Autumn, 1974), pp. 18-25
Terra Media Website, American Film Boycotts [http://www.terramedia.co.uk/law/american_film_boycotts.htm date of access: 2007-12-13]
Wadhwani, Anita N., "Bollywood Mania” Rising in United States (August 9, 2006).
[http://usinfo.state.gov/xarchives/display.html?p=washfile-english&y=2006&m=August&x=20
자료평가
-
아직 평가한 내용이 없습니다.
오늘 본 자료
더보기
최근 판매 자료
- [디지털경영][지식경영][위성방송][품질경영]디지털경영의 유형, 디지털경영의 중요성, 디지털경영의 원칙, 디지털경영의 위성방송, 디지털경영의 품질경영, 디지털경영의 지식경영, 디지털경영의 전략 분석
- 제조업 품질관리성공, 실패 사례
- [유통관리] 이마트 문제점과 그에 따른 전략방안
- [기업과경영] 제주항공 전략과 요인 분석
- 소니 SWOT분석 레포트
- 인도네시아의 투자환경 분석 및 한국과의 무역관계 조사분석
- 소비자심리학_2주차에서 인지적 학습에 대해 학습하였습니다 인지적 학습이론을 통해 학습한 본인의 직접 경험을 제시하시오
- [마케팅] 한국스마트카드 T-money(티머니) 마케팅
- (토론)중급재무회계_현금 기준에 따른 재무제표에 비해 발생기준에 따른 재무제표가 미래 순이익 및 현금흐름을 예측하는데 더 유용한지 토론해 보시오
- 가족생활주기 이론을 자신의 가족에 적용하여 사례개념화
저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.