[경영전략,영문경영전략,맥도날드,SWOT분석] 서비스산업 경영전략(맥도날드)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2007.12.23 / 2019.12.24
  • 21페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
하고 싶은 말
서비스섹터를 바탕으로한 맥도날드 경영전략입니다.
도움되시길 바랍니다.
목차
1. Introduction
2. Aim and Objectives
3. Methodology

4. Findings / Result and Analysis
4.1 Theoretical Perspective of Strategic Management
4.2 Business Strategy
4.3 Selected Organization (McDonald’s
4.4 Expansion Strategy
4.5 Findings
4.6 Discussion

5. Conclusion
6. References
7. Appendix (SWOT
본문내용
1. Introduction
Hospitality and Service businesses like fast food restaurants such as KFC, McDonald’s and Pizza Hut are all relatively commonplace in most developed economies. Whatever views you hold as to there worth, they satisfy a demand and employ a large number of people. McDonald’s, for example, is a US company that produces and markets fast food products nationally and in overseas markets. It consists of many outlets in the USA, UK and other countries worldwide. Its corporate strategy is set at HQ level with various business strategies for particular regions.
It is interesting to note that very few of the authors who use the concept of strategy most regularly ever bother to define the term. Sometimes they employ it simply as a synonym for ‘chosen course of action’; while in other cases they use it to signal that some particular decision is of crucial importance. The rational action approach clearly implies that some decisions are more important than others, and indicates why this is the case. There is now a ‘critical mass’ of rational action technique that can be used to analyze strategic issues.
Firms such as McDonald’s typically sell franchises to local individuals, but often have to first prepare an infrastructure in foreign locations in order to provide their foreign businesses with the quality and types of inputs needed before they establish their local outlets (Vignali, 2001). A competitive strategy is about difference, the choice of activities that will deliver a unique mix of value. The essence of strategy is in the activities choosing to perform activities differently or to perform different activities than rivals. A successful industry should rely on adaptation and change to survive (Vignali, 2001). Choices have to be made concerning strategic positioning (conceptual and actual) and the use of particular competencies, capabilities and processes. In making these choices firms will, according to Porter (1980), adopt certain strategic positions that emerge from three distinct sources.
참고문헌
Analoui, F. (2007) Strategic Human Resource Management. UK, Thomson.

Analoui. F., and Karami. A. (2003) Strategic Management: In small and medium enterprises. London, Thomson.

Bauman, Z. (1992) Intimations of Post-Modernity. London, Routledge.

Bauman, Z. (1998) Globalization. Cambridge, Polity.

Blackwell. R. D., Miniard. P. W., and Engel. J. F. (2006) Consumer Behavior. 10th ed. South-Western, Thomson.

Boje, M., Enriquez, E., Gonzalez, M, T,. and Macias,E. (2005) Architectonics of McDonald’s cohabitation with Wal-Mart. Critical perspectives on international business, Vol. 1, No. 4, pp. 241-262.

Chowdhury, J. (1992) ‘Performance of International Joint Ventures and Wholly Owned Subsidiaries’. Management International Review, Vol. 32, No. 2, pp. 115-34.

Craig, C. S., and Douglas, S, P. (2000) International Marketing Research. 2nd ed. New York, Wiley.

Geng, C. (1998) ‘The Evolutionary Process of Global Market Expansion: Experiences of MNCs in China’. Journal of W
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [마케팅] 게임산업에 대한 연구 - 온라인 게임산업을 중심으로
  • 전략-391. 엔씨소프트-39가. 엔씨소프트는 한국의 역사-39나. 리니지41다. 거대시장 중국에 진출 발판 구축-42라. 중국시장에서의 성공요인 및 시사점-42마. NC Soft SWOT분석-43바. 향후의 발전 방향43사. 인재중심경영

  • [국제마케팅] 중국기업의 국제화와 해외마케팅 - 하이얼과 렌샹의 사례중심
  • 전략 추진에도 상당한 변화를 야기 시킨다. 세계의 공장으로서, 또한 가장 큰 소비시장으로서 중국이 세계시장에 미치는 영향력은 실로 막대하다. 따라서 중국기업의 글로벌화 추진 전략과 해외마케팅 전략을 연구하는 것은 우리기업의 생존전략에 있어, 뺄 수 없는 대목이다. 따라서 우리 조는 중국의 대표적인 글로벌 기업인 하이얼과 렌샹의 사례를 통해 그들 기업의 세계화 추진단계를 4P와 SWOT 분석 기법으로 분석 해 보고자 한다. 우리의 연구가 우

  • [마케팅론] 마케팅 - 오리온 초코파이 중국진출 성공기
  • 전략이 맞물려 OFC 라는 현지법인이 탄생하였고, 랑방 공장 준공은 오리온 ‘초코파이’의 브랜드파워 강화 및 경쟁력 강화를 위한 실질적 행동(Action) 이었다는 점에서 의미가 크다고 하겠다.나. 6대 권역별 시장 세분화중국의 인구가 13억 정도지만 정확한 수치는 아니며 수많은 소수민족이 광활한 국토 곳곳에 분포되어 있는 만큼 획일화된 기준으로 시장을 묶을 수 없다. 그런 만큼 중국 시장은 다각적인 분석을 통하여 공략 해야 할 시장이다. 소비자

  • [국제경영]태평양 `라네즈` 성공중국진출 전략 분석
  • 분석과 앞으로 어떻게 경영전략을 펼쳐야하는지에 대해 분석하기 위해 (주)태평양 라네즈를 선정하게 되었다.3. 중국화장품시장동향중국 화장품 기업 현황중국의 화장품 산업은 1830년廣生行社의 설립을 계기로 형성되었다. 중국의 화장품산업은 49년 이전까지는 수작업 위주로 낙후한 기술 수준으로 품종도 다양하지 못하였다. 60년대 중반다소규모가 커졌으나 60년대 중반부터 70년대 중반까지 문화대혁명으로 침체상태에 빠졌다. 그러나 개혁개

  • 맥도날드 VS 롯데리아 마케팅전략 비교분석및 새로운 마케팅전략 제안
  • wrapcmnboard content102320578 maincontent 롯데리아 vs 맥도날드.Ⅰ. 서론1. 우리나라 패스트푸드 산업현황국내에서 운영되는 패스트푸드점 중 맥도날드가 롯데리아 보다 적은 매장 수에도 불구하고 소셜네트워크서비스(SNS) 이용자들의 인기가 더 높은 것으로 드러났다. KTH는 위치기반소셜네트워크서비스(LBSNS) ‘아임인(IN)’이용자들을 대상으로 최근 3개월동안 발도장을 남긴 SNS 이용자들의 브랜드 별 인기도를 조사한 결과, 이 같이 나타났다고 밝혔다. 아

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.