[소비자행동,영문소비자행동,영어소비자행동론,마케팅,소비자행동모델] 소비자행동론(Advanced Consumer Behavior)

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2007.12.23 / 2019.12.24
  • 20페이지 / fileicon doc (MS워드 2003이하)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 2,500원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
하고 싶은 말
도움되시길 바랍니다.
목차
1. Introduction
2. Aims and Objectives
3. Methodology
4. Findings/Results and Analysis
4.1 Analysis of the Work Conducted
4.2 Customer Behavioural Processes
4.3 Decision Making Models
4.4 Decision making process in hospitality industry
5. Conclusions
6. References
본문내용
Abstract

Application of consumer behaviour in hospitality industry in particular has reshaped the customer decision process of service delivery. Especially the consumer decision model provides large opportunities to deliver individualized customer care and information to global target market.
Analyzing the research of consumer behaviour, the target can be used as a competitive market place and a central point related to effective marketing strategy is knowledge of consumer’s requirements.
The presented this research is based on secondayry sources and related to consumer of hospitality industry. Also the presented this research is conducted to develop of the processes of decision making, consumer attitudes, and consuemr feelings.
This research would relate to the decision making process models which were ‘Black Box’ consumer behaviour decision making model, and ‘Nicosia decision making model’, these models would link with ‘Five stages of the process’. And also, the studies conducted focused on the theoretical base of the process in hospitality industry. However, the results of the researches argue the complexity of the process of decision making using various resources involved in the process.

1. Introduction
This research will provide over view of the existing theories and models of advanced consumer behavior in the fields of hospitality industry. Also this study will attempt to identify criteria of consumer behaviour, concepts of consumer behaviour model and steps involved in it relating to hospitality industry. It could be stated that the current tendency to increasing range of all types of hospitality facility could be observed. Much of the responsibility to face this activity will fall on the facilities where emphasis is made more on services offered and brand name.
During the recent decades a core hospitality service offering aimed at rendering of services was conducted through different types of brochures, booklets and advertisement. These vocational facilities attract huge quantity of holidaymakers from all over the world, cultures and vocational standards.
This activity, driven by tourists needs of better quality has made the companies involved in the spheres of hospitality industry to reconsider their aims and to pay increased emphasis to the improvement of marketing strategies for the rendering of services. If they are to attract these .........
참고문헌
Avery. C., and Zabel. D. (1996) The Quality Management Sourcebook: An International Guide to Materials and Resources. New York, Routledge.

Blackwell. R. D., Miniard. P. W., and Engel. J. F. (2006) Consumer Behavior. 10th ed. Canada, South-Western, Thomson.

Borzaga. C., and Defourny. J. eds. (2001) The Emergence of Social Enterprise. London, Routledge.

Buttle. F. (1986) Hotel and food service marketing. UK, Thomson Learning.

Cullingworth. B., and Caves, R. W. (2003) Planning in the USA: Policies, Issues, and Processes. New York, Routledge.

Douglas. P. G., and Butler. R. W eds. (1999) Contemporary Issues in Tourism Development. London, Routledge.

Duval. D. T. (2004) Tourism in the Caribbean: Trends, Development, Prospects. New York, Routledge.

East. R. (1997) Consumer Behaviour: Advances and Applications in Marketing. London. Prentice Hall.

Erasmus. A. C., Bohsoff. E., and Rousseau. GG. (2001) Consumer decision-making models within the discipline of consumer
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [경영학] 기업가 정신을 통한 혁신적인 격언과 명언 조사(A+자료)
  • 마케팅에 있어 3가지 법칙을 제시하고 있다.(1) 명확한 이득. 다시 말하면 가장 훌륭한 것 딱 하나. (한두개의 훌륭한 것이 3개 이상의 훌륭한 것들보다 훨씬 낫다는 것을 통계수치로 보여주고 있다)(2) 믿을 수 있는 진짜 이유. 다시 말해서 이 조직이 과연 이 훌륭한 것 딱 하나, 즉 명확한 이득을 끊임없이 제공할 수 있는지(3) 확실한 차별화. Doug Hall, Jump Start Your Business Brain 자동차 디자이너는 이야기를 창조해야 한다. 모든 차량은 소비자들에게

  • [광고수용자행위론] 하위문화, 가족과 가계
  • 마케팅을 할 경우 그들에게 존중과 함께 정확한 정보로서 접근하는 것이 중요하다. Religious Subcultures미국은 교육제도나 정부, 정치적 기관들이 종교 단체에 의해 통제 받거나 국민 대부분이 종교적 지침에 의해 제한 받지 않는 사회이다. 그럼에도 미국인의 90% 이상이 종교 가입을 당연시 생각한다. 종교는 다수의 미국인들의 행동에 직접적 영향을 미친다는 점에서 중요하고 이는 종교적 의미를 지니는 상품을 소비하고 각 종교에서 경시하는 상품 소

  • [마케팅전략]TTL 팅(ting)광고전략
  • 형성된 호의적인 태도를 10대들에게도 학습시킨다면, 10대 통신시장에서도 TTL ⓣing이 우위를 차지할 수 있을 것이라 생각한다. Ⅰ. INTRODUCTIONⅡ. COMPETITORS IN MARKET1. KTF - Bigi2. LG TELECOM - KHAI HOLEMAN3. SK TELECOM - TTL ⓣing3. 비교 분석Ⅲ. Consumer Behavior & SKTs Marketing Action1. 문제인식 단계에서의 마케팅전략2. 정보의 탐색 단계에서의 마케팅전략3. 구매전 대안평가 단계의 마케팅전략4. 구매 및 구매후 행동5. 소비자 정보처리과정과 ⓣing의 광고Ⅳ. 결론

  • [소비자행동] 13장 교차문화와 세계적 영향
  • 소비자 행동의 국제적 차원과 범위( The International Dimensions of Consumer Behavior )해외에서의 마케팅이 모든 국가의 기업들에게 있어 점차 중요한 부분이 되고 있다. 오늘날 대부분의 제조업체나 서비스 기업들이 직접 또는 간접적으로 해외에 판매되는 제품 및 서비스와 연관되어 있다. 예를 들어, Proter&Gamble, Colgate-Palmolive, Kellogg, Coca-cola, Ibm, Gillette, Johnson&johnson, TGI, Starbucks, Prudential, Toyota, ABB, 삼성, LG, 현대자동차 등이 본국에서보다 해외에서 수익의 반 이

  • CJ제일제당 식품마케팅 직무 첨삭자소서
  • 마케팅이 필요합니다.Single가족구조가 다양해지고 취업난과 결혼연령이 높아짐에 따라 싱글들의 비율이 늘어날 것입니다. 그리고 연인이나 가족보다 자신을 위한 투자비용이 늘면서 개개인의 다양한 특성에 따른 상품의 세분화가 진행되리라 예상합니다. 또한, 양질의 영양분을 단시간에 섭취하려는 수요도 늘면서 인스턴트 식품의 고급화가 이뤄질 것입니다. 이러한 소비자 기호변화에 따라 타겟마켓을 세분화하고 운동, 여행, 취미 등 일상생활과

사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.