영어과 Lesson Plan

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2006.11.21 / 2019.12.24
  • 11페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,700원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
Master Plan
1. Textbook

2. Lesson Title

3. General Objectives

4. Time Allotment

Sub Plan
Lesson5. Welcome to Our Net Cafe Homepage!

본문내용
(1) Main Objectives
* Students are able to listen to and understand the communication using computer and Internet.
* Students are able to talk about their own opinions and listen to others.
* Students are able to read and understand the articles on the Internet.
* Students are able to summarize the contents of the text and write their own article for class homepage.

(2) Language Functions (What to Learn)
* To ask opinion
- What do you think about the use of the Internet?
* To invite
- Would you like to click here and visit our homepage?
* To understand and use an imperative sentence.
- Be considerate and stick to the same standard of behavior you follow in real life.

(3) Project Work
* Send out complaining e-mail to netizen who sends spam mail
* Make your homepage.
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • 고등학교 영어과 학습지도안 lesson plan
  • Lesson Plan Ⅰ. Unit: High School English readings Lesson 8, Volunteer Work Ⅱ. Period: 3rd PeriodⅢ. Time: 50 minutesⅣ. Teaching aids: A song and worksheets for listening activity, Conditional cards for matching activity, Pictures and post-hearing questions for speaking activity, writing assignment questionsⅤ. Lesson objectivesA. When orally asked the questions concerning todays topic, the students are able to answer it appropriately. B. Students are able to match the conditional cards with their group members to understand the name, meaning, and form of conditionals.C. Stu

  • 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)필요성,이론적배경, 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)실제,사례, 영어과 이야기중심학습 방법,모형
  • 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)의 개념Ⅲ. 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)의 필요성Ⅳ. 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)의 이론적 배경1. 이야기와 어린이의 언어 발달과의 관계2. 이야기와 어린이의 정서․사회성․사고력 발달과의 관계1) 정서 발달2) 사회성 발달3) 사고력 발달Ⅴ. 영어과 이야기중심학습(이야기중심교육)의 실제와 사례1. 이야기 중심 학습(Storytelling) 적용의 실제2. 이야기 중심 학습 Model Lesson PlanⅥ.

  • [영어교안] 영어 수업지도안
  • 영어과 교수-학습지도안결재계부장교감교장일 시2006년 4월 20일 목요일 5교시장 소도서실 (문수관)대상학급3학년 1반 (38명)지도교생홍 길 동 (인)지도교사선생님보 문 중 학 교◉ 목 차 ◉Ⅰ. 제7차 영어과 교육과정1) 제7차 영어과 교육과정의 이론적 배경2) 제7차 영어과 교육과정의 특징3) 제7차 영어과 교육 목표4) 제7차 영어과 교육과정의 내용 구성 모형Ⅱ. 3-1반 영어 학습 실태 조사Ⅲ. 본 수업 모형 Ⅳ. Lesson Plan1) Master Plan 2) Sub Plan

  • [영어 교안] 영어 교안
  • 영어과 교육과정 개정의 중점4) 영어과의 성격과 특징5) 영어과의 목표Ⅱ. 3-4반 영어 학습 실태 조사 및 분석Ⅲ. 본 수업 모형Ⅳ. Lesson Plan.1) Master Plan 2) Sub Plan Ⅳ. 참고 자료 .1) Check-sheetⅠ. 교육 목표1) 본교 교육 목표“끝까지 참되고 쓸모 있는 민주 시민 육성”1. 아름다운 심성을 지닌 건강한 민주

  • [초등영어기초이론] Lesson Plan 소개 및 약안 전체
  • lesson. Ill show you pictures one by one. Please tell me the sentence about the picture using Dont~ or Do~.-First, what do you want to say in this situation?-Next, what do you want to say in this situation?-How abou this? What do you want to say in this situation?-The last one. What do you want to say in this sitiatino?-lets get started todays lesson.-Good afternoon, Mrs.Lee-Im good/soso/fine-How are you?-Yes, teacher.-Look at the board.-Dont make noise.-Move your desks.-Dont move.5′㉶그림카드 지시를 나타내는 낱말을 소리 내어 읽고 써 봅시

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 최근 판매 자료
    저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.