[마켓통로] GM 대우 AUTOPLEX

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목차
1. Introduction
2. Industry Analysis-Quantitative measure
3. Industry Analysis-Qualitative measure
4. Market Analysis
5. Competitor Analysis
6. Recommendation
본문내용
Domestic Car Industry
The main industry to lead domestic economy
Competitive market competition.
- The number of car registration around the whole country in 2005 : 15,396,715
- It raised up as much as 34,7000(ten thousand,2.4%) in 2004, accordingly, 482,623 cars(3.1%) were increased. These figures mean the population of car(3.17/persons),the number of carpossession(1.16/generation).

Analysis of Domestic Car Industry.

Hundai, KIA, HANKUK Car Industry.
Last year, Five domestic company produced 285(ten thousand) among 369,900(ten thousand). This figures occupy the 75% of overall production.
Last year, Five domestic company of total sales{57(bil),2637(hundred mil) are more than 75% of overall sales.
Hundai,KIA cooperation is the half of whole part business.

In accessory industry case, Hundai,KIA, cooperations are consistent with 377 stores(Hundai),391 stores(KIA).
Among them, 218stores deliver goods to Hundai and KIA by excluding redundant delivery.
These delivery amount to 12(bil)3725(Hundred mil) which is the occupation(49.8) of overall delivery amount{24(bil),8444(hundred million)
.
.
.
국내 자동차산업
국가경제를 선도하는 주력산업-국내 제조업 생산의 11%, 고용의 10.4%를 차지,무역수지 흑자 규모도 336억 달러에 달함

최근 선진 기법으로 무장한 해외 자동차 업체들이 속속 들어오는 등 우리나라의 자동차 시장 환경이 점진적으로 변화하고 있는 상황

치열해지는 시장경쟁
- 2005년도 전국의 자동차등록 대수 : 15,396,715 대
- 이는 2004년도에 34만7000대가 증가(2.4%)한데 이어 462,623대가 증가 (3.1%)한 것으로 자동차 1대당 인구수 3.17명, 1세대당 자동차 보유대수 1.16대인 셈
- 이에 따라 국내 완성차 업체들의 시장경쟁이 갈수록 치열해질 것으로 전망됨
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