DMB vs TV(영문) 레포트

  • 등록일 / 수정일
  • 페이지 / 형식
  • 자료평가
  • 구매가격
  • 2006.04.04 / 2019.12.24
  • 14페이지 / fileicon hwp (아래아한글2002)
  • 평가한 분이 없습니다. (구매금액의 3%지급)
  • 1,400원
다운로드장바구니
Naver Naver로그인 Kakao Kakao로그인
최대 20페이지까지 미리보기 서비스를 제공합니다.
자료평가하면 구매금액의 3%지급!
이전큰이미지 다음큰이미지
목차
1. DMB as the Disrupting Technology
- 1.Changes in the trend of media industry
- 2.What is DMB (Digital Multimedia Broadcasting)?
- 3. The future of media industry

2) Who is developing the technology of DMB?
Stages of the introduction of DMB
The current status of satellite DMB
Current technological status of DMB
Current status of the development of broadcasting system
Current status of the development of receiver
Viewpoint of DMB from connected divisions
The significance of the appearance of DMB and the task of the government
The selection of DMB's owner-operator
Current business plan of domestic DMB

3) How does owner-operators earn money?
DMB's business model
Service -> Product -> Comsumer ->$$

4) The attack against the CP of non-mobile media
(TV& Cable TV) market
Indirect Attack
Causing the "Viewing Habit" to change
Decrease in the advertising revenue of current media
Attack of Sky Life

5. DMB becoming a Sustaining Technology (Threat to DMB)
- 1. Third Dimension of the disruptive innovation
- 2. Adoption S-curve
- 3. Future Technology S-curve change
- 4. New disruptive technology - WiBro
- 5. DMB's countermove
본문내용
1. DMB as the Disrupting Technology

1.Changes in the trend of media industry

Media consumption patterns are slowly but steadily changing the digital home, and wireless connectivity enables similar changes outside the home. Disruptive technologies liberalized content release windows, regulatory changes, and a myriad of factors could dramatically change current trend lines of the customers. Before we start, let me first explain about the historical media disruptors. Firstly, the television forces radio out of national spotlight into locally based medium and then came the cable television (CATV), which evolves from relaying distant signals to narrow casting medium. Alternative newspapers emerge from counterculture voice to market threat, competing for advertisement revenue. Commercialization of the Internet and Web force “traditional” media to face the future and fight for advertisement revenue and consumer attention. (See Figure 1) The next generation of media, which is the DMB(Digital Multimedia Broadcasting), is now threatening the rest of the media.
(Figure 1)

2.What is DMB (Digital Multimedia Broadcasting)?

DMB is a new kind of Convergence Service that is a combination of the characteristics broadcasting to public or private which can be used as a means of strengthen functions of multimedia and entertainment of Cell phone.
There are two types of DMB, Which is the ground wave DMB and satellite DMB. Ground wave DMB is a Digital broadcasting service that is transmitted through the transition tower on the ground and free watching service can be made possible. There are 6 firms in Korea, including Korean Broadcasting Networks who are in the business right now.
Satellite DMB is a charged satellite service that can be watched anywhere through a private portable devices. In Korea, it is started with TU Media. 4 characteristics of satellite are as below.
New Media - Overcame the limitations time and place of existing broadcasters
Mobility - Can be connected anywhere through portable devices
Personal - Individual media
Multimedia - Can freely use the contents through voice, data and video and can be connected freely in cell phones and wireless Internet
자료평가
    아직 평가한 내용이 없습니다.
회원 추천자료
  • [경영학,중소기업론,중소기업경영론,컨버젼스] 중소기업 IT결합 신제품 개발
  • DMB는 2005년 12월(수도권)과 2007년 8월(비수도권) 본방송을 개시하여 2007년 11월말 기준으로 총 949.6만 명의 이용자를 확보하고 있다. DMB 서비스에서 눈여겨볼 만한 것은 바로 DMB가 위성 DMB와 지상파 DMB로 서비스를 구분한다는 것이다. 위성 DMB와 지상파 DMB의 차이를 간단하게 살펴보자면 다음과 같다.《 지상파 DMB VS 위성 DMB 》지상파 DMB항 목위성 DMB2005년 12월도입 시기2005년 5월6.9~1.12Mbps데이터속도7368Mbps전국 (2006년 이전 : 수도권)범 위전국TV 7,

  • [중소기업경영론] 중소기업 IT결합 신제품 개발
  • DMB는 2005년 12월(수도권)과 2007년 8월(비수도권) 본방송을 개시하여 2007년 11월말 기준으로 총 949.6만 명의 이용자를 확보하고 있다. DMB 서비스에서 눈여겨볼 만한 것은 바로 DMB가 위성 DMB와 지상파 DMB로 서비스를 구분한다는 것이다. 위성 DMB와 지상파 DMB의 차이를 간단하게 살펴보자면 다음과 같다.《 지상파 DMB VS 위성 DMB 》지상파 DMB항 목위성 DMB2005년 12월도입 시기2005년 5월6.9~1.12Mbps데이터속도7368Mbps전국 (2006년 이전 : 수도권)범 위전국TV 7,

  • [경영전략] 삼성전자 VS LG전자 -경영전략을 바라보는 4가지 관점
  • DMB폰 2종을 출시하면서 업계 최초로 제품 애칭에 광고 모델인 전지현과 이효리의 영문 이니셜을 붙인 ‘이니셜 마케팅’으로 마케팅 차별화를 꾀했다. 이중 슬라이드폰인 SCH-B500은 도회적이고 고딕풍의 스타일이 전지현의 이미지와 어울린다고판단해 전지현의 이니셜을 붙인 ‘슬림앤제이’로 애칭을 정했고, 이 제품은 2006년 하반기에 출시된 휴대전화들 중 단연 소비자들의 사랑을 받고 있다.‘슬림앤제이’는 지금까지 20만 대 이상 팔린 빅 히

  • [광고론] 삼성 애니콜과 광고 LG 싸이언 광고비교분석
  • DMB의 서비스 개시 정부의 단말기 보조금 지원 정책 국외에서의 계속되는 좋은 평가 CYON idea로 이미지 개선 Threats여전히 남아있는 안티 싸이언 세력 펜택- 스카이 합병 6. 결론LG CYON의 쵸콜릿 폰과 DMB폰의 혁신적인 디자인과 빠른 신제품 출시로 삼성 Anycall의 아성을 위협하고 있다. 높은 통화 품질 및 브랜드 신뢰로 현재까지 애니콜이 앞서고는 있지만, CYON이 가파르게 쫓아오고 있다.CYON의 브랜드 이미지 상승 및 제품디자인 향상에 주력한 현재

  • [마케팅전략] 삼성전자vsLG전자 - 경영전략을 바라보는 4가지 관점
  • DMB폰 2종을 출시하면서 업계 최초로 제품 애칭에 광고 모델인 전지현과 이효리의 영문 이니셜을 붙인 ‘이니셜 마케팅’으로 마케팅 차별화를 꾀했다. 이중 슬라이드폰인 SCH-B500은 도회적이고 고딕풍의 스타일이 전지현의 이미지와 어울린다고판단해 전지현의 이니셜을 붙인 ‘슬림앤제이’로 애칭을 정했고, 이 제품은 2006년 하반기에 출시된 휴대전화들 중 단연 소비자들의 사랑을 받고 있다.‘슬림앤제이’는 지금까지 20만 대 이상 팔린 빅 히

오늘 본 자료 더보기
  • 오늘 본 자료가 없습니다.
  • 저작권 관련 사항 정보 및 게시물 내용의 진실성에 대하여 레포트샵은 보증하지 아니하며, 해당 정보 및 게시물의 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다. 위 정보 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재·배포는 금지됩니다. 저작권침해, 명예훼손 등 분쟁요소 발견시 고객센터에 신고해 주시기 바랍니다.
    사업자등록번호 220-06-55095 대표.신현웅 주소.서울시 서초구 방배로10길 18, 402호 대표전화.02-539-9392
    개인정보책임자.박정아 통신판매업신고번호 제2017-서울서초-1806호 이메일 help@reportshop.co.kr
    copyright (c) 2003 reoprtshop. steel All reserved.