[마케팅] Trap-Ease`s America 사례연구

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  • 2005.12.12 / 2019.12.24
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목차
1. Martha and the Trap-Ease America investors feel they face a once-in-a-lifetime opportunity. What information do they need to evaluate this opportunity? How do you think the group would write its mission statement? How do you think the write it?

2. Has Martha identified the best target marker for Trap-Ease?
What other market segment might the firm target?

3. How had the company positioned the Trap-Ease relative to the chosen target market? Could it position the product in other way?

4. Describe the current marketing mix for Trap-Ease. Do you see any problems with this mix?

5. Who is Trap-Ease America's competition?

6. How would you change Trap-Ease's marketing strategy?
What kinds of control procedures would you establish for this strategy?
본문내용
Trap-Ease사 가 이 제품으로 시장에서 마케팅 활동을 하기위해서는,
우선 이 제품이 소비자의 needs 및 wants에 부합되는 상품인지를 파악해야한다. 즉 쥐덫을 사용하려는 사람들의 need는 쥐가 주는 불쾌감으로부터 벗어나 깨끗한 환경에서 거주하고 싶은 성향이라 말할 수 있다. 그리고 want는 그러한 환경에서 살기위해 사용하는 구체적 방법들이라 할 수 있는데, 소비자들은 시장에서 유통되는 쥐약, 쥐덫 ,방역업체 등을 이용하여 그들의 want를 충족시키고자 할 것이다. 따라서 이러한 소비자의 need와 want에 부합되는 상품인지를 파악하기 위해서는 시장에서의 그들의 행동을 관찰해야 할 것이다.
그리고 성숙된 쥐덫 시장에 이 제품으로 진출하기 위해서는 기업을 둘러싼 외부 환경을 조사할 필요가 있다. 쥐덫의 시장규모가 얼마인지 얼마나 많은 경쟁기업들이 진출해 있는지, 경쟁사 제품의 가격이라든지 시장 점유율 등에 대한 파악이 필요하다. 또한 쥐덫 시장의 환경 변화에 대한 분석도 필요하다. 이 쥐덫을 대체할 대체품은 없는지 반복구매가 일어나는지 등이다. 시장으로 진출할 수 있는 기업내부의 역량 또한 분석해야 할 요소들이다.
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  • 잘봤습니다~~~ 대안이 신박하네요
  • plk***
    (2014.09.20 09:34:01)
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